פרוש תוקף: "ההחלטה להתיר אוטובוסים בשבת היא פגיעה חמורה בסטטוס-קוו"

    דוד לזר No Comments on פרוש תוקף: "ההחלטה להתיר אוטובוסים בשבת היא פגיעה חמורה בסטטוס-קוו"
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מאיר פרוש תוקף את החלטת משרד התחבורה להתיר תחבורה ציבורית בשבת, ומכנה אותה "פגיעה חמורה בסטטוס-קוו", כך עולה מכתבתו של עידן יוסף ב-News1.

    במכתב ששלח פרוש לשר התחבורה ישראל כ"ץ ולשר הכלכלה נפתלי בנט, הוא מציין בחריפות כי "מדובר בשינוי מגמה של השנים האחרונות, שהחל בעקבות דרישה הולכת וגוברת מצד גורמים שונים המבקשים ליצור תהליך של כרסום במצב הקיים זה שנים של שמירת שבת במרחב הציבורי".

    דבריו של פרוש באו בעקבות סדרת החשיפות באתר -News1 לפיה רוב האישורים אותם נותנת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להפעיל תחבורה ציבורית בשבת מנוגדים לחוק. פרוש הוסיף כי מדובר בתופעה חמורה של רמיסת השבת בראש חוצות, ודרש מהשרים לפעול מיידית להפסקתה.

    כפי שדיווח, גנז משרד התחבורה את הנחיה למפעילים להפסיק פעילות של נסיעות ה"גולשות" לשבת. הוא חזר בו, ככל הנראה בשל המתקפה התקשורתית מצד קבוצת ידיעות אחרונות שייחסה את השינוי לרצון כביכול של השר כ"ץ להתחבב על מתפקדי הליכוד.

    על פי בדיקת אתר News1 כי ההנחיה בוטלה לא רק לגבי קווים בין-עירוניים, אלא גם לגבי קווים עירוניים. למעט שינויים קוסמטיים קלים בקווים בודדים, ממשיך משרד התחבורה לאשר נסיעות בשבת בניגוד לסטטוס-קוו, וגם בשבת האחרונה התקיימו אלפי נסיעות באופן שגם נוגד את החוק הנוהג בישראל מזה 23 שנים.



    0 תגובות